בגלל דרעי: ההחלטה על מתווה הגז תעבור לממשלה

    אבי יעקב No Comments on בגלל דרעי: ההחלטה על מתווה הגז תעבור לממשלה
    14:32
    08.05.24
    איתי גדסי No Comments on הצפון הופקר: רק 5.3% מתקציב המיגון מומש בפועל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתווה הגז כפי שרצה ראש הממשלה נתניהו אושר פה אחד בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, אך דרעי, שצריך לאשר את סעיף 52 העוקף את הממונה על ההגבלים סירב לחתום עליו. והעביר את ההכרעה הסופית לממשלה.

    המתווה כפי שדווח בכלכליסט הוא כי תשובה ימכור את חלקן במאגר "תמר" ובמאגרים הקטנים "כריש" ו"תנין", ויאפשר לחברות חדשות להיכנס. חברת נובל אנרג'י תמכור 11% ממניותיה ב"תמר" ותחזיק רק 25% ממנו..

    מלשכת רה"מ נמסר כי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי ('הקבינט המדיני-ביטחוני') אישרה פה אחד שבעת הנוכחית יש חשיבות מכרעת לקידום מהיר של פיתוח והרחבת שדות הגז הטבעי שהתגלו מול חופי ישראל משיקולי ביטחון המדינה ויחסי החוץ של מדינת ישראל.

    בנוסף הקבינט אימץ את הצעתו של שר הכלכלה להעביר את סמכותו להפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים לאישור מליאת הממשלה. המתווה יפורסם בימים הקרובים ויובא לשימוע בפני הציבור.

    דב חנין הגיב לדרעי באומרו: "הוא לא רצה לעמוד לבדו במרכז ועדת החקירה שתחקור בעתיד את שוד הגז והוא צודק. לא נאפשר לראש הממשלה להעביר בחשכה את משאבי הגז של ישראל לידי קומץ טייקונים. אני קורא לציבור לצאת למאבק. כמו שעשינו בפעמים הקודמות, כשכפינו על הממשלה את המיסוי על הגז והגבלות על הייצוא, כך גם בסיבוב הנוכחי לא נוותר על מה ששייך לנו ולא נוותר על עתידנו".

    השרה איילת שקד חברת הקבינט אמרה כי "בסיום הדיון בקבינט כל חברי הקבינט הסכימו פה אחד שהוצאת הגז מקרקעית הים הוא אינטרס מדיני בטחוני וכלכלי ממעלה ראשונה. הממשלה בעוד כחודש תצביע על המתווה כולו.

    אני רוצה לשבח את השר שטייניץ שהביא להסדר עם חברות הגז, למרות שההסדר אינו מושלם הוא טוב לאזרחי מדינת ישראל ומשרת את האינטרסים הגאו פוליטיים שלנו במזרח התיכון ובעולם כולו".

    עמרי בללי, מנהל מאבק הגז מטעם "מגמה ירוקה" אמר כי "הבלאגן שחגג בישיבת הקבינט ממחיש את קלות הדעת בהליך קבלת החלטה שעתידה לחרוץ את גורלה של כלכלת המדינה ולהשפיע על כל בית בישראל. אני מקווה שהעובדה כי הקבינט לא הצליח להכרעה בסוגיhת הגז תוביל לחשיבה מחודשת תוך מעורבות ושקיפות ציבורית. זהו צעד בכיוון הנכון וחובתו של דרעי לעמוד בלחצים שחברות הגז מפעילות על מנת להגן על הציבור שנותר שקוף. זוהי גם שעתנו להשמיע את קולנו רגע לפני שיתבצע כאן שוד".



    0 תגובות